کابینت

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

کابینت‌های ام دی اف یکی از پرطرفدارترین

کابینت‌ های ام دی اف یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های طراحی داخلی خانه‌ها به شمار می‌روند. این نوع کابینت‌ ها برای طراحی کابینت‌ های آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و سایر فضاهای داخلی خانه استفاده می‌شوند. در این مقاله از گرگان دیزاین، همه چیز درباره کابینت‌ های ام دی اف، از جمله خصوصیات، مزایا و معایب، نوع ام دی اف، نحوه نصب و مراقبت، بررسی خواهد شد.

خصوصیات کابینت‌های ام دی اف:

کابینت‌ های ام دی اف از یک تخته MDF با روکشی از پوشش ام دی اف تشکیل شده‌اند. این روکش معمولاً از چندین لایه کاغذ با رزین پلی‌وینیل کلراید تشکیل شده است. به علت این روکش، کابینت‌ های ام دی اف به دوام و مقاومت در برابر خطو خش و رطوبت، مقاومت دارند.

مزایا:

  • ضد خط و خش و ضد آب
  • طراحی مدرن و زیبا
  • مقاومت در برابر رطوبت و حرارت بالا
  • شستشوی آسان و نگهداری آسان
  • قیمت مناسب تر نسبت به کابینت‌ های چوبی
  • محیط زیست دوستانه و قابل بازیافت

معایب:

  • اگر صدمه ببینند، نمی‌توان آنها را تعمیر کرد و باید قسمتی از کابینت را تعویض کرد.
  • بعضی از افراد ممکن است زیبایی چوب را به زیبایی کابینت‌ های ام دی اف ترجیح دهند.

نوع ام دی اف:

  • ام دی اف براق
  • ام دی اف مات
  • ام دی اف چوبی
  • ام دی اف تک رنگ و الگو دار
کابینت ام دی اف

نحوه نصب:

نصب کابینت‌ های ام دی اف نسبتاً ساده است و می توان آنها را با چسب و اتصالات مخصوص نصب کرد. با وجود اینکه آنها به سرعت نصب می‌شوند، به دلیل وزن سبک، نیازی به استفاده از نصابینی برای حمل و نصب ندارند.

مراقبت:

برای نگهداری کابینت‌ های ام دی اف، کافی است آنها را با یک پارچه نرم تمیز کرده و از مواد شوینده و تمیزکننده قوی خودداری کنید. همچنین، تلاش کنید تا از آب و رطوبت زیاددر محل نصب کابینت‌ ها جلوگیری کنید.

در نتیجه، کابینت‌ های ام دی اف به دلیل مزایای زیادی که دارند، به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های طراحی داخلی خانه‌ها تبدیل شده‌اند. با این حال، باید به دقت مزایا و معایب آنها را بررسی کرده و با مراقبت مناسب، از زیبایی و دوام آنها برای مدت زمان طولانی لذت برد. به علاوه، با استفاده از کابینت‌ های ام دی اف، می‌توان به صورت مسئولانه‌تر و دوستانه‌تر با محیط زیست برخورد کرد.

 

کابینت‌ های ام دی اف به دلیل داشتن روکشی از پوشش ام دی اف بسیار مقاوم در برابر رطوبت و آب هستند و در بسیاری از مناطق با آب و هوای مرطوب می‌توانند به خوبی عمل کنند. با این حال، برای استفاده در مناطقی که با رطوبت و آب بسیار زیادی مواجه هستند، مانند سواحل و مناطق مرطوب، بهتر است که کابینت‌ هایی با روکش ضد آب و مقاومت بالاتر انتخاب شوند.

همچنین، برای استفاده در مناطقی که با رطوبت بالایی مواجه هستند، بهتر است که کابینت‌ های ام دی اف با پوششی از مواد مقاوم در برابر قارچ و پوسیدگی انتخاب شوند. این نوع کابینت‌ ها معمولاً با پوشش پلی‌یورتان یا روکش پلی‌ورتان تولید می‌شوند که به آنها امکان مقاومت در برابر رطوبت و آب بالا را می‌دهد.

در کل، برای استفاده در مناطق با آب و هوای مرطوب، بهتر است که کابینت‌ های ام دی اف با پوششی از مواد مقاوم در برابر رطوبت و آب بالا و با کیفیت بالا انتخاب شوند. همچنین، بهتر است که قبل از خرید و نصب کابینت‌ ها، با تأیید از تولید کننده یا متخصصان مربوطه، اطمینان حاصل شود که کابینت‌ های ام دی اف با شرایط محیطی منطقه سازگاری دارند.

انواع ام دی اف

ام دی اف به عنوان یک جنس مصنوعی برای پوشش سطوح استفاده می‌شود و می‌تواند به صورت براق یا مات و با الگوها و رنگ‌های مختلف‌ تهیه شود. به طور کلی، ام دی اف‌ها به دو دسته براق و مات تقسیم می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.

همچنین بخوانید: کابینت ممبران یا وکیوم 

کابینت ام دی اف آشپزخانه

ام دی اف براق دارای سطحی صاف و براق است که برای کابینت‌ های آشپزخانه، میزها، میزانس و دیگر قطعات دکوراتیو مناسب است. از آنجایی که سطح براق آن نشانگر هر گونه خط و خش و نشتی است، برای استفاده در محل‌های با تردد بالا، ممکن است نامناسب باشد.

ام دی اف مات به دلیل داشتن سطح مات و غیر براق، برای پوشش سطوح دیواری و سقفی که نیاز به ظاهری غیر براق دارند، مناسب است. همچنین به دلیل عدم نشانگری خط و خش، مناسب برای استفاده در محل‌های با تردد بالا نیز هستند.

ام دی اف چوبی به دلیل شباهت ظاهری به چوب، برای پوشش سطوحی که نیاز به ظاهری طبیعی دارند، مناسب است. ام دی اف چوبی همچنین مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد و به همین دلیل برای استفاده در محل‌های با تردد بالا، مانند درب‌ها، مناسب است.

ام دی اف تک رنگ و الگو دار نیز با توجه به طرح و رنگ‌های مختلف، برای پوشش سطوح دکوراتیو، کابینت‌ ها، میزها، میزانس و دیگر قطعات دکوراتیو مناسب است.

ام دی اف (MDF) یک جنس مصنوعی است که از الیاف چوبی و رزین سخت ساخته می‌شود و در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی بسیار استفاده می‌شود.
 
ام دی اف براق و مات معمولاً با روکشی از ملامینه یا پی وی سی (PVC) تولید می‌شوند. ام دی اف چوبی نیز به نوعی ام دی اف است که با استفاده از روکشی با الگوی چوبی تولید می‌شود و به نظر طبیعی و چوبی می‌آید. همچنین ام دی اف تک رنگ و الگو دار نیز در بازار موجود است و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. هر کدام از این نوع ام دی اف‌ها برای کاربردهای مختلفی مانند ساخت مبلمان، کابینت‌ ها، درب‌ها، پوشش دیوار و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ویژگی انواع کابینت ها را قبل از انتخاب مطالعه کنید.
 

آیا ام دی اف تک رنگ و الگو دار برای ساخت کابینت مناسب است؟

بله، ام دی اف تک رنگ و الگو دار می‌تواند برای ساخت کابینت مناسب باشد. این نوع ام دی اف‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود که به شکلی متنوع و زیبا به دکوراسیون داخلی اتاق‌ها اضافه می‌شوند. همچنین، این نوع ام دی اف‌ها از نظر مقاومت و بازدید پوششی نیز خوب هستند و با توجه به قیمت مناسب آن‌ها، برای ساخت کابینت‌ ها و دیگر قطعات دکوراسیونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، باید توجه داشت که برای ساخت کابینت با کیفیت بالا، ترکیبی از ام دی اف و سایر جنس‌های مصنوعی و یا چوب طبیعی به کار گرفته می‌شود. لذا برای ساخت کابینت با کیفیت بالا، بهتر است با یک کارشناس دکوراسیون داخلی مشورت کنید.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *